24 Ağustos 2009 Pazartesi

Post Match : Galatasaray - Kayserispor



Kamp Donemi'nden sonra yazacagim ilk yazi oldugu icin biraz daha heyecanli bir sekilde basladi gece benim icin. Isinmalari izlemek bile ayri bir motive etti beni. Uzun suredir yazmadigim icin, bu yaziyi sadece bir Post Match yazisi olarak yazmak biraz zorlayacak ama belirtmek isterim ki cok genis capli bir Galatasaray 2009 - 2010 yazisi yazacagim. Bu yaziyi uzun suredir kafamda tasarliyorum ve inaniyorum ki o dusunceleri kelimelere dokmek benim icin butun yazilardan daha da keyifli olacak. 

Maca donersek, sanirim bu yil maclar hakkinda cok bir sey yazamayacagiz. Galatasaray'in bu sezon basindan beri cikarttigi en iyi maclardan biri olmayabilir Kayserispor maci, ancak gecen yil ki futbolla kiyaslandiginda bu bile asiri derecede tatmin edici. Ne oynadigini, nasil oynayacagini, nasil oynatmayacagini bilen futbolculari izlemek gercekten keyif veriyor. Kisa zamanda butun futbolcularin kendilerini bu denli gelistirmis olmalari gercekten inanilmasi zor bir durum.

Teker teker deginmek gerekirse, defansin gobeginde Servet - Gokhan ikilisi bugun iyi bir is cikardi. Karsilarinda Makakula gibi bir yorucu bir adam olmasina ragmen iki tane guclu stoper islerini iyi yapti. Gokhan Zan'a tam guvenmeme ragmen, sanki zamanla bir seyler cikarabilecek gibi duruyor. Hakan Balta macin basinda sakatlik gecirdigi icin pek gorunmedi bugun sahada, ama cikana kadar siritmadi. Sabri onundeki adamin arkasini kapatmakla mesgul oldugu icin pek sac bas yoldurmuyor taraftarlara. Hatta bugun bir kac tane duzgun orta bile yapti. 

Ortada Mustafa Sarp gercekten yillardir bu takimda oynuyormus gibi oynuyor. Basiyor, bozuyor, isiriyor, Ayhan'in yoklugunda rakibi bilincli yoran bir adam daha var artik. Bugun az kalsin, gecen yil Bursa'daki macta Galatasaray'a attigi golun bir benzerini atiyordu ikinci yarinin sonlarina dogru. Aydin bugun baya bir silikti macta. Akilda kalacak bir hareketi, pasi, kosusu yoktu bana gore. Kendimi Arda icin tutuyorum, sadece cok iyi bir mac cikartti diyecegim bu yazida. Daha kapsamlisi yakinda gelecek. Can kurban sana dedikten sonra Keita'ya geciyorum. Oyunda kaldigi 45 dakikada cok pozitif isler yapti. Yaptigi hareketlerle hem rakibini zihinsel olarak yordu, hem de taraftarlari mest etti. 

Baros gercekten sanssizdi bugun. 2 gol atmasina ragmen cok rahat 4 - 5 golle maci bitirebilirdi. Tabi bunu soylerken verilmeyen penaltilari onun kullanacagini varsayiyorum. Blogu takip edenler benim Elano'ya olan sevgimi bilirler. Attigi gol herkese kalitesini gosterdi, Arda'yla uyumu herkesi kiskandirdi. Gole kadar pek oyunun icinde olamadi ama golden sonra kalitesini gosterdi. 

Biraz da Kayseri hakkinda konusmak istiyorum. Gectigimiz yillara gore biraz daha gucsuz gibi gorunduler bana. Her seye ragmen Ariza Makakula bu yil is yapar. Ramazan'da pastirma iyi gitti...

Hiç yorum yok: