1 Haziran 2009 Pazartesi

Chelsea - AC Milan Transfer Hatti



Bu yazida, iki takimin geleceklerine dair bir ongorude bulunacagim. Elimizde iki tane takim, iki tane transfer ve iki tane kafa yapisi var. Bir takim olgunluktan ve tecrubeden sikilip, dinamizme dayali yeni bir sisteme yelken acmisken, diger bir takim ise ellerindeki kadronun daha olgunlasmasini ve kartlasmasini kurguluyor.

Abramovich'in, takimin basina Carlo Ancelotti'yi getirerek neler dusundugunu gercekten merak ediyorum. Hic bir zaman Ancelotti'yi basarili bulmadim. Hatta eger ona verile sans Fatih Terim'e verilseydi, Fatih Terim cok daha iyi yerlere gelebilirdi diye hep icten ice uzuldum. Kaka'nin, Pirlo'nun, Seedorf'un, Shevchenko'nun kalitesiyle bir yerlere gelmis bir teknik direktoru, Chelsea gibi hedefleri olan bir takimin basina getirmek bana gore yanlis bir karar. Ancelotti'nin yapabilecegi tek sey Hiddink'ten kalan seyleri devam ettirmek, yoksa Chelsea'yi yine husran dolu bir sezon bekler. Pirlo da Chelsea'ye gidecek diye dedikodular var Ingiliz basininda, ikinci bir Deco olur diyorum simdiden. Abramovich'in de yeni modaya uyup takimin basina Vialli'yi, Wise'i ya da Zola'yi getirmesini beklerdim ben.

Gelelim AC Milan'a. Yillardir takimin icindeki yaslilardan sikilmistik. Favalli, Kalac, Bonera, Dida, Seedorf, Pirlo, Inzaghi derken iyice yasi gecmis kaliteli futbolcu dolmustu. Basariya doymus olmalari, kirmizi siyahlilarin basarisizliginda buyuk pay sahibiydi. Simdi Galliani, bir zamanlar AC Milan'da oynayan, sonrasinda da takimin Guney Amerika scoutlugunu ustlenen Leonardo'yu takimin basina getirdiler. Bir nevi Guardiola, Bulent Korkmaz etkisi beklentisi var Milano'da da. Leonardo'nun yaptigi aciklamalardan onumuzdeki sezon cok farkli bir Milan izleyecegimizi gorebiliyorum. Yapilacak atletik antremanlarin oyunun hizini arttiracagini ve rakip sahada daha cok topa sahip olabileceklerini soylemis Leonardo. Yani simdiki gibi her sey Kaka'ya bagli olmayacak. Bu degisimle birlikte Ronaldinho'nun da kendini bulacagina inaniyorum. Ek olarak da Brezilya'dan gelecek bir kac genc futbolcu ile bu takim tekrar bildigimiz, alistigimiz AC Milan olacaktir. 

Hiç yorum yok: